یزد فردا / احمد معین قفقازی - خبرنگار:در نشست خبری رئیس کل دادگستری و دادستان عمومی استان یزد با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته قوه قضاییه برگذار گردید ، محمد رضا حداد زاده دادستان عمومی و انقلاب یزد با اعلام خبر فوق به تبیین و تحلیل رئوس مدیریتی در دادستانی پرداخت .

محمد رضا حداد زاده دادستان عمومی و انقلاب یزد با دعوت از اصحاب رسانه ، کمک به دادستانی ، در رابطه با کاهش آسیب‌های اجتماعی و افزایش امید و اعتماد در جامعه و پیگیری و پیشگیری از بروز اختلاف و منازعات مردمی در حوزه‌های مختلف را ضروری دانست و ورود اصحاب رسانه را در حوزه های کلان استان مانند آب و موارد دیگر و مسایلی که در رابطه با دستگاه قضائی و آسیب‌های اجتماعی مرتبط می باشند ، را لازم دانست.

دادستان عمومی و انقلاب یزد نسبت به فریب خوردن جوانان یزدی و مالباختگی در شبکه‌های هرمی هشدار داد و افزود: در همین رابطه طرح بیش از ۲۰۰۰ پرونده در حوزه شرکت های هرمی ، در سال گذشته ،مال باختگی بالای ۵۰۰ میلیارد تومان ، فقط در یک پرونده را از موارد دارای اهمیت در این رابطه است .

 بسیاری از جوانان یزدی فریب فضای مجازی را خورده و سرمایه خود را در بازار‌های سرمایه به ویژه بازار‌های غیرمجاز از دست می‌دهند ،سودی که این شرکت‌ها می‌دهند در قبال عضوگیری است، بنابراین هر گاه مشاهده کردید که در قبال عضوگیری به شما سود تعلق می‌گیرد، مطمئنا کلاهبرداری صورت گرفته است.

وی برنامه‌های آینده دادستانی را ، تقابل جدی با توزیع ، حمل ، تولید ، و مصرف مشروبات الکلی ، مبارزه با خرده فروشی و توزیع مواد مخدر و پیگیری مال باختگان در فضای مجازی اعلام کرد و افزود:یکی از مشکلات کنونی اینست که خانواده‌ها فرزندان معتاد خود را طرد می‌کنند که پدیده خطرناکی به شمار می‌آید. اگر فرزندان دچار مشکل شوند باید مورد حمایت خانواده‌ها قرار گرفته تا مشکل آنان حل شود و این به آموزش خانواده‌ها نیاز دارد.

 وی افزود: یکی دیگر از بحث‌های مهم کنونی را اوقات فراغت فرزندان تشکیل می‌دهد که ما بار‌ها نسبت به ثبت نام آنان در کلاس‌های فاقد مجوز هشدار داده ایم.

دادستان یزد ادامه داد: ما تذکر‌های لازم را به آموزش و پرورش و اداره ورزش و جوانان داده ایم و از خانواده‌ها می‌خواهیم در این زمینه غفلت نکنند، زیرا هم اکنون برخی از پرونده‌ها در دستگاه قضایی را سوء استفاده از نوجوانان و جوانان تشکیل می‌دهد.
حدادزاده در پایان به ارائه آماری از ناهنجاری اجتماعی در استان پرداخت و گفت: هم اکنون ۹۵ سارق در زندان‌های یزد حضور دارند، از ابتدای سال تاکنون ۱۳۷ مورد برخورد با ترویج بی حجابی و بی عفافی صورت گرفته است، ۵۳ بنگاه املاک و ۱۸ بنگاه خودرو سال گذشته به دلیل تخلف پلمب شده و ۲۱۶ نفر هم سال گذشته به دلیل حمل و توزیع و مصرف مشروبات الکلی بازداشت شدند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا